سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فدک

کلیه اخبار کانالهای تلگرامی را یکجا در ایران ۱۴۰۴ ببینید Telegram.me/ch1404 @ch1404 www.ch1404.ir www.rabetpress.ir

سند چشم انداز، شرط حیات و ضمانت بقاست

رابط: رئیس کمسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به برنامه وسیع دشمن برای جلوگیری از تحقق سند چشم انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: چشم انداز نه آرمان است و نه آرزو، شرط حیات و ضمانت بقاست.

محمد ابراهیم مداحی در گفت و گوی اختصاصی با رسانه خبری و ارتباطی مردم و مسؤولین “رابط نیوز” به لزوم تحول اساسی در الگوی مدیریتی کشور و ایجاد الگوی چشم اندازی در بین مسؤولان و مردم اشاره کرد و گفت: عدالت اجتماعی، رشد اقتصادی و روح جهادی باید در کلیه امور تمامی مسؤولان و مدیران کشور به طور اساسی نمود یابد تا از تمامی جهات به سمت چشم انداز نظام پیش برویم.

وی عنوان کرد: از الزامات تحقق سند چشم انداز، عدم غفلت از مطالبات مردم و هدایت مسؤولین به سمت اجرای هرچه بهتر آن می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد، در رابطه با لزوم تحول بزرگ در نظام مدیریتی کشور و ایجاد الگوی چشم اندازی گفت: بی توجهی برخی از مسؤولین به سند چشم انداز نظام و مهمترین مقوله آن یعنی مبحث اقتصادی که مقام معظم رهبری چند سال است به طور جد به این مطلب اشاره دارند، موجب آن شده تا از توازن در توسعه به حد زیادی دور شویم که این مهم به قشر نخبه کشور باز می گردد که به دو بخش تصمیم سازان و نخبگان فکری، و مسؤولین امور تقسیم می شود.

مداحی در ادامه اذعان کرد: راه حل رسیدن به توازن در توسعه، ایجاد فهم مشترک و توجه به مطالبه عمومی است که منجر به ایجاد عزم ملی و در نهایت رسیدن به چشم انداز می گردد.

وی گفت: این تحول تنها به مسؤولان برنمی گردد و مردم نیز می بایست در زندگی چشم انداز مشخصی داشته باشند تا عزم ملی برای تحقق سند چشم انداز به وجود آید و در این زمینه نقش رسانه ها بسیار موثر خواهد بود.

رئیس کمسیون چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که چشم انداز برای ما هم فرصت است و هم تهدید، از رسانه ها خواست تا فرصت دو انتخابات پیش رو برای ایجاد هرچه بیشتر عزم ملی و ایجاد فضای چشم اندازی در آن را از دست ندهند.

مداحی گفت: فکر ایران به آینده بد جوری دشمنان را ناراحت کرده و همه ی بهانه ها و برنامه های دشمن برای جلوگیری از چشم انداز انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: به طور مثال یکی از نقشه های کور دشمن برای منحرف کردن افکار از بیداری اسلامی که نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، تبلیغ الگوی اسلامی ترکیه بجای ایران و مبارزه و تحریم برای انزوای ایران است چرا که انقلاب ما الهام بخشی دارد. ولی به فضل خدا توطئه دشمنان را ناکام خواهیم کرد.

رئیس کمسیون چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان از تدوین و ابلاغ سند چشم انداز عملیاتی کلیه استان ها و شهرستان های کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

خبرنگار 110 – امیر شریفی مهر